torsdag den 25. september 2014

Commando Promts rettigheder - Kør som admin eller dig?


Når vi skal lave en rettelse til produktion så optimerer vi vores kode så den bliver kompileret i en samlet fil, så man ikke kan få c# (cs) eller vb -filen, men alt er samlet i en .aspx (ASP.NET) -fil, og en kompileret fil i bin.
Dette har vi et script til, og i går oplevede jeg at når jeg kørte det ville den ikke forbinde til et netværksdrev og hente filer derfra.

Nu i dag viste det sig så at være fordi man kan køre kommando promt som dig selv ved at dobbeltklikke på den, eller trykke enter på den imens den er valgt.
Du kan også køre den som adminstrator, ved at højreklikke og sige "kør som adminstrator"/"run as administrator".

Jeg har altid kørt dem som administrator fordi ofte får man ikke helt adgang til ting hvis man ikke får kørt det som administrator.
I dette tilfælde viser det sig så at det skal køres som MIG, fordi ellers får den ikke samme mapning som jeg har.
Grunden til den ikke kunne finde k-drevet var at den ikke kørte som min bruger og derfor havde den IKKE den mapning min bruger har, og derfor kendte den ikke k-drevet.

Så IGNORER: http://csharpudvikler.blogspot.dk/2014/09/windows-explorer-snakker-ikke-sammen.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst