torsdag den 8. november 2012

SKUFFELSEN Jelly Bean (Android 4.1) på min Samsung Galaxy S3


Ja jeg var jo ovenud lykkelig da jeg fik og vide min Android 4.1 Jelly Bean kom til min telefon.
Det tog lang tid at installere og opdatere, men woohoo nu fik jeg Android 4.1 Jelly Bean.
Man er jo altid glad og imponeret lige når man får noget (er jeg ihvertfald som regel), men man skal lige prøve nogle ting af i en periode for man rigtigt kan give et ordentligt perspektiv.

Nu har jeg så prøvet den i noget tid og jeg er ikke længere specielt imponeret.
Fx før hvis jeg havde 4-5 programmer åbent så kunne jeg nemt gå ind i menuen og finde lommelygten til når min hund skulle ud i haven i mørket så kunne se mig omkring, men nu så kan det tage 10-20 sekunder før den "vågner op".

En anden "feature" den er begyndt på er at den selv skruer op når jeg modtager en sms.
Så hvis jeg er på arbejde og modtager en sms (har den på lydløs eller vibration) så skruer den op på laveste volumen så hvis jeg vil svare så kommer der det der "skvulp" lyd som er karakeristisk for Samsung Galaxy S3. Det er RET så irriterende.
Synes generelt den er begyndt at blive langsom og kan ikke multitaske så godt mere. At have 3-4 faner åbent i browseren får den spontant til at crashe og lukke ned (selvom det er det eneste jeg har åbent).
Hele telefonen føles også hurtigt meget sløv hvis jeg har haft 3-4 programmer åbent og skal skifte imellem dem, og det værste er næsten at når jeg starter telefonen op fra død tilstand så er det første jeg oplever er en bombe af reklamer så gerne en ny mail eller to, for derefter vises 4-5 reklamer oppe i statusbaren og efter 20 sekunder fortæller den mig lige hvor hurtigt den startede op.
Er ikke imponerende!

Det jeg elskede ved min Samsung var helt klart at den kunne multitaske og jeg kunne bruge den som "arbejdstelefon". Jeg kunne lave alt på den - læse mails, læse word og office dokumenter, pdf'er, spille spil, være på nettet med 4-5 faner åbent og der var aldrig noget hvor den ikke føltes hurtig.
Nu føles den bare langsom og trist ligesom min gamle android (HTC Desire Z med 1 år på bagen).


Overvejer at se om jeg kan få den resettet til standart udgaven den var født med for det andet her er da for irriterende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst